Thursday, February 02, 2006

Kremali sebzeli hindi

Herkese merhabalar:)

Kac gundur cok yogunum, o yuzden aksamlari sizip kaliyoruz, bir turlu ilgilenemedim siteyle...Neyse bu hafif ve de leziz tarifimle geri donuyorum:) Umarım siz de begenirsiniz.

Kremali sebzeli hindi tamamiyla benim uydurmam bir yemek olup her turlu degisiklige aciktir:) Aksam yemekleri icin uygun, hafif, hazirlamasi kolay bir yemek.
Gerekli malzemeler:
Hindi fileto
Brokoli
Havuc

Patates
Sogan
Zeytinyagi
Krema (saglik acisindan hafif yagli olanlardan secmek daha iyi)
Bilimum baharat

Oncelikle butun malzemelerimizi ufak ufak dogruyoruz (tabi annem gibi mutfakta atom karinca modunda calisabiliyorsaniz eger yemek piserken bir yandan da dograyabilirsiniz eheh:) )

Ardindan, buyukce bir teflon tavada once azicik zeytinyaginda hindi parcalarimizi kavuruyoruz. Bu parcalari ayri bir tabaga aliyoruz. Ayni tavanin icine sogan, patates ve havuclarimizi ekliyoruz. Bir de tabi ki bilimum baharatlarimizi:) Bunlar yumusadiktan sonra brokoli parcalarimizi da bu karisimin icine atip soyle bir donduruyoruz. Sonra icine kremamizin bir kismini koyuyoruz, ve de su koyuyoruz biraz ki kremanin tadini hafifletsin. Hindilerimizi de ekleyip brokoliler yumusayincaya kadar pisiriyoruz.

Diledigimiz sekilde servis edip afiyetle yiyoruz:)) Ooo sahane valla:))


Not 1: Ayni yemek tavukla da yapilabilir, hindi daha ucuz oldugundan ben hindi tercih ediyorum:)

Not 2: Eger kolestroldu, yagdi, kilolardi derdiniz yoksa bol bol krema koyup yemegi sadece kremayla pisirmek de mumkun, gayet de leziz olur eminim, ama boyle suyla karisik krema da hafif ve de oldukca guzel, tavsiye:)

Not 3: Yemekle alakasiz ama burdan Nebahat teyzeme sevgilerimi iletiyorum. Tatilde bana bir kusburnu marmelati vermisti burda yemem icin, boyle bir lezzet olamaz. Her sabah "olamaz boyle bir sey" seklinde yalana yalana yiyorum:) Unutamadigim lezzetler arasina bunu da koyuyorum:)

Not 4: Yine yemekle alakasiz ama bruksel lahanasi aldim gecende, hala nasil pisirecegime karar veremedim, oneriler varsa mutlu olurum:)

No comments: