Sunday, February 12, 2006

Kedi dilinden pasta olur mu?

Kedi dilinden pasta olur mu? Tiramisu olur, ama o bir tatli. Pasta diyebilir miyiz buna bilmiyorum ki herkesin pasta tanimi farkli :) Biz annemden boyle alengirli sekilli ilginc pastalara alisigiz. Ondan boyle kedi diliymis, etimekmis, oyle seylerden ancak tatli olur:) İsim bulamadim ama guzel oldu tarifini yazayim istedim:)

Haftaya Cumartesi (18 Subat) dogumgunum. Eve'in de gecen Carsamba dogumgunuydu, oyle olunca beraber bir parti yapmaya karar verdik. Dun kendi capimizda Eve'in dairesinde kucuk bir ev partisi duzenledik. Bu kedi dilli pastamsiyi da dun icin hazirladim.

Yazdigim gibi biz annemden cok ilginc pastalara alisigiz. Ben 18 yasima gelene kadar annem her dogumgunumde usenmedi degisik sekilli bir pasta hazirladi bana yaraticiligini kullanip; barbi bebekli, basketbol sahasi (hatta mac ani diyeyim o kadar yani:)), dondurma kulahi ve toplari, tavsanli, ayili vs vs liste uzayip gider. En son 18. dogumgunumde yildiz sekilli bir pastanin uzerinde benim fotografim vardi "artik astin kendini anne" dedim, Hollywood starlarindan neyim eksik ki:)

Zira 18imden sonra bir boslama hissettim ben bu durumda, bir keresinde pastaneden almaya kalkti, cingar cikardim evde "nasil yaparsin bunu bana" diye:) (saka tabi ki de annecim:) Dogumgunleri benim icin ozeldir, her yil bir donum noktasi gibi gelir, hep bir umut, hep bir beklenti seklinde...Bu yuzden sevdiklerim de sag olsunlar hep bir ozen gosterirler, mutlu yaparlar beni:) Gecen sene Metikim super bir pasta yaptirmisti ustte gordugunuz uzere. Bu sene de ablam "cilgin surprizlerim var sana" dedi, cumartesiyi bekliyorum heyecanla:)


Neyse, dogumgunum bir yana, gelelim Kedi Dili Pasta/Tatli vb [:)] tarifimize.

Gerekli malzemeler:

2 Paket Kedi dili biskuvi
3 kasik un (corba kasigi tabi ki de)
5 kasik seker
2 bardak sut
bir kocaman bar cikolata
muz
azicik recel, marmelat vb

(Goruldugu uzere hic yag yok, pek saglikli kendisi:))

Oncelikle kremamizi hazirliyoruz. Bir tencerenin icine un ve sekeri koyup, sutu yavas yavas ekleyerek karistiriyoruz. Kaynayincaya kadar karistirmaya devam ediyoruz ve kaynadiktan sonra da bir 5 dk kendi haline birakiyoruz. Sonradan tencereyi bir kenara alip azicik sogumasini bekliyoruz.

Bir diger tarafta bir tabagin icine bir corba kasigi kadar marmelat veya recel koyup uzerine su ekleyerek karistiriyoruz. Bu sulu karisima kedi dillerimizi batirip, tepsiye duzgun bir sekilde diziyoruz. Bu kedi dillerinin iyi islanmasi gerekiyor, ben mesela dun bir kez batirdim cikardim, biraz kuru olmus gibi geldi, siz abartmadan islaklik oranini tutturmaya calisin:)

Islak kedi dillerinin ustune bir kat krema koyup uzerine kucuk kucuk dilimledigimiz muzlari serpistiriyoruz. Bu islemi servis edilecek kisi sayisina ve tepsinin derinligine ve tabi ki isteginize [:)] gore 2-3 kez tekrar ediyoruz. Bu krema bir olculuk, eger cok buyuk bir kapta bir suru kisiye servis edecekseniz bunun 2-3 kati olcuyu kullanmaniz gerek.

En son katin uzerine kremamizi koyuyoruz.

Bi diger tarafta cikolatayi kucuk parcalara ayirip bir kasenin icine koyuyoruz. Kaseyi de kaynar su dolu baska bir kasenin icine koyuyoruz ve bu sekilde sabirla erimesini bekliyoruz:) Eridikten sonra catali batirip kremanin uzerine gelisi guzel sallandiriyoruz, ve de pek artistik calismalar yapiyoruz:)

Servise hazirdir, afiyet bal seker olsun efe'm:)


Not 1: Bu krema pastalarda da ic ferahligiyla kullanilabilir, super leziz, hafif ve de kolay bir sey. Yalniz krem renginde oldugu icin pastada kullanacaksaniz soguduktan sonra krem santi tozuyla karistirmak yerinde olacaktir. Hatta icine azicik da (yarim corba kasigi gibi) margarin koyarsaniz pastalarda daha parlak bir gorunum yaratiyor.

Not 2: Bu pastamsinin aslinda kedi dili yerine etimek kullaniliyor, nitekim ben burda bulamadigimdan kedi dili kullandim. Etimekle de denemenizi tavsiye ederim:)

Not 3: Eve'in ev arkadasi Rachel dogumgunumuz icin bize pasta yapmis, tabi dedim ya herkesin pasta tanimi farkli. Onlara gore pasta kakaolu kek uzerine surulmus "icing" dedikleri bol yagli bir kremadan olusuyor. Gogus kaslarinin bile dusunuldugu bu adam sekilli kek kalibini nerden bulmus hicbir fikrim yok:) Ama eglenceli olmus:) Biraz hayal gucu gerektiriyor :)

3 comments:

Mr_TD said...

cok haifi, hatta eksi kalori dimi?

p.S
Bakalim commentler calisiyor mu:-)

Anonymous said...

of o ne burcukcuk! cok güzel görünüo, ama smdilik sadece resimlerine bakabildim :) cok gecde suanda! yain okucam neler yazmissin, körüsürüs

Burcuk said...

eheh:) evet, hatta yaglari yakmada aktif rol oynadigi bile soyleniyor :)))

Yorumlarim cok guzel calisiyor:) Yardimlarin icin tesekkurler Mr TD:)

Rahsancim lezzetli de oldu valla, dene sen de cok kolay .)