Sunday, April 29, 2007

Seyyahliktan normal hayata gecis

Bilen bilir (hatta bazi kuzular cok dalga gecer 'cocuk musun sen' diye :) ) reklam izlemeyi cok severim ben, ustune ustluk dilime takilir bazilari. Gunlerdir evde 'Bir Kenan vardiiii cani sikilan cani sikilan' seklinde dolaniyorum:) Bugun Foodies'e yazi yazayim artik diye dusunup de fotograflarda hicbir yemek fotosu bulamayinca 'Bir Burcu vardi yemeklere direkt yumulan' diye gecti icimden:)

Yaklasik 2,5 haftadir yokum, once Istanbul'a gittim, Julia'i gezdirdim bir hafta. Oradan da Denizli'ye gittim ve sonunda Eregli'deyim.

Fotograflar yok ama aklimda kalan guzel lezzetler soyle:

Oncelikle Sabirtasi'nin Icli Koftesi hala unutulmazlar arasinda, Istanbul'dakiler hala denemediyse neler kaybettiklerinin farkinda degiller, aman dikkat:) O kadar kati sabirla ciktiginiza kesinlikle degiyor:)

Bu arada Abbas Istanbul icinde bir zincir haline gelmis, hic haber vermiyorsunuz, aaa :) Unune yakisir bir sekilde buyumekle kalitesinden odun vermemis, hala muhtesem waffle'lar yapiyor. Sutlu ve findikli cikolata yan yana suruluyor, ustune cilek, kivi, muz, ananas serpiliyor, sonrasinda bir de kestaneyle kalori bombasi hazirlanip mideye indiriliyor:) Sahane!

Bogazdaki lezzet duraklarindan bir digeri de Rumeli Hisari'nda Kale Cafe'nin yanindaki Erguvan. Super leziz balik ekmekler icin listeye alinabilir:) Ben normal yedim ama arkadaslarim ici alinmis ekmekte duble balik yediler, o da aklinizda bulunsun.

Sonra sonra Besiktas'taki Sohretler de hala muhtesemligini koruyan yerler arasinda. Met'imle klasik 2 ser porsiyon yedik, super oldu:) Piyazi, sade/kasarli koftesi, calisanlarin guler yuzlulugu, her sey dort dortluk:)

Tatli icin Saray Muhallebicisinde Kazandibi:)

Ustune kahve icin tavsiyem de Sultan Ahmet'te yeni acilan kahve zincirlerinden biri Coffee Me, en guzel yani kahvenin yaninda gelen cikolatadan kasiklar:) Bu arada mantar gibi cogalan Starbucks'lar da dikkatimi cekmedi degil. Kahve icin daha guzel mekanlar oldugunu dusunmeme ragmen Bebek'teki muhtesem manzaralari subelerinin gitmeye deger oldugu kanaatindeyim.

Daha bir suru yere gittik aslinda ama ilk aklima gelenler bunlar oldu. Denizli'den en cok aklimda kalan lezzet Senay yengemin benim icin ozel ayirdigi etli enginar dolmasiydi. Enginari sadece tabandan olusan bir sebze olarak bilenlerin kesinkes denemesi gereken bir yemek, enfes:)

Tatli olarak da Tahinli Pide'yi es gecmeyeyim:) Dayanilamayan yiyecekler listemin bas rol oyuncularindandir kendisi:) Ege bolgesi disindaki pidecilerin hala bu lezzeti kesfedememis olmasi cok aci, cok!

Bunlar sadece direkt aklima gelenler, gerisini ve ne kadar cok yedigimi siz dusunun! Donusume 2,5 haftam daha var, hemen dengeleri yerine getirmem gerek:)

Herkese mutlu haftalar:)

*Bu arada kahvaltiyi es gecmisim, bunun icin de en guzeli Besiktas'ta ust gecitin sag tarafina Alkim'in onundeki simitci ve Yedi Sekiz Hasan Pasa'nin muhtesem kurabiyeleri:)

11 comments:

Anonymous said...

Gezmek icin yilin en guzel zamanlari, cok sicak degil cok da soguk... sizi gorunce ve anlattiklarini okuyunca tatile cikasi ve hatta tatilini istanbulda yapasi geliyo insanin. Ne diyelim, darisi basimiza artik.

Burcuk said...

Acikcasi daha sicak olmasini tercih ederdim ben:) gezip gormek icin Istanbul dunya guzeli ama calisirken dinlenmek icin ara vermeye gidilecekse bir kez daha dusunulmeli bence, az bucuk yorucu:/

Umarim siz de yakinda cikarsiniz tatile:)

Moonshine said...

Oooh bizim icin de gez Burcu'cum oralarin havasini soyle derin bi cek icine bakalim :) Iyi eglenceler!

Papatya said...

Ben gormeyeli enginarlarla, bakla ve yesil otlarla senlenmis, pek bi yesermis senin sofran Burcucum :)
Yedigin ictigin senin olsun gorduklerini anlat, demisler... sen gerci yedigin guzellikleri de paylasmissin :) Ne guzel, icine sinsin!
Cok istedigim helde, Londrada gorusmeye hic firsat olmadi :( Eh, artik buralarda gorusuruz ;)
sevgiler,
Papatya

Burcuk said...

Sag ol Esracim:)

Burcuk said...

Papatyacim tam Esra'ya cevap yazarken sen de yorum yazmissin, tesaduf oldu:) Buradaki yesillikler mutluluk verici gercekten, pazarda falan minik biberleri gordukce icim pir pir oluyor:)))

Ben de cok isterdim gorusmeyi, artik n'apalim, bir dahaki sefere goruselim kesin:)

Cok istiyorum Yunanistan'a gitmeyi, belki oralarda gorusuruz:))

sevgiler,

Burcu

Anonymous said...

burcukum oohh gez valla, dakikasini bosa harcama :) nezaman dönüyorsun bakalim?

Sebnem'den said...

burcu..yunanıstan lafı duydum..hemen atladım...ben de gideceğim bu sene..geçen sene çok memnun kalmıştım...fikirleşiriz..

esra said...

:)

berivan said...

ben yazını okuyamadım zaten bu aralar sınavlardanda pek fazla giremiyorum,ama çok şeker çıkmışsın.bu arada HOŞGELDİN!baya bi oldu yazmayalı.umarım tekrar ara vermezsin :)))

Burcuk said...

Rahsancim gezeyim valla azicik, hayatimin son uzun tatili gibi gozukuyor, aman nazarlar degmesin:)

Sebnem ben de istiyorum ama firsat olacak mi bakalim, kesin haberleselim, neresi nasil iyi olur bilmekte fayda var:)

Esra:)

Berivan, sinavlarda coook basarilar:)