Friday, April 06, 2007

Ben's Cookies

Yakin zamanda Ingiltere'ye gitmeyi planlayanlar ya da hali hazirda orada olup henuz bu guzellikten mahrum kalanlar icin aklimdayken hemencecik yazmak istedim.

Bir Cumartesi gunuydu, biz Shell'in Natural History Museum'daki Wildlife Photographer of the Year sergisini gezmek icin South Kensington taraflarindaydik. Sergiyi hayretler icinde ve hayranlikla terkettikten sonra bir market arayisi icindeydik ki gozumuze metro istasyonu cikisindaki minik dukkan carpti. O da nesi? Sadece kurabiye uzerine bir dukkan, tam bizlik:) Vitrinin basrol oyuncusu da annemin hindistan cevizli kurabiyelerine benzer bir guzellik.

Tabi ki hemencecik denedik:) Cok da memnun kaldik:) Nasil desem, annelerin yaptigi hindistancevizli kurabiyeyi pastanelerde yumurta akiyla yapilan adini bilmedigim tatliyla karistirmissin gibi...Disinda hafif bir citirlik icte yagin verdigi bir yumusaklik...Bu noktada yurt disinda satilan cookie'lerden farkli olarak terayag kokusunun ve asiri derecede sekerliligin olmamasi...Akillardan cikmayacak bir lezzet, kesinkes tavsiye:)
Yolumuz artik o taraflara daha sık duser derken bir baktik ki ayni dukkan sehrin gobeginde Covent Garden'da karsimiza cikti, eee keyfimize diyecek yok. Monmouth'tan kahveler alinir, sogumasin diye kostur kostur Ben's gidilip kurabiyelere doyulur.

Sahsen benim favorim hindistancevizli ve limonlu olani. Cikolatali olan benim icin fazla tatli ama eminim cikolata duskunleri icinde erimis cikolata parcalari olan cesitlere de bayilacak:)

Ben's Cookies 1984'ten bu yana devam eden kucuk bir kurabiye zinciri. Ana cikis noktasi Oxford'daymis, hatta oradaki dukkan Oxford'a gelindiginde gorulecek tarihi yerler arasindaymis.

Kacirilmamasi gereken lezzetler listesine ekleyelim efen'm:)

Ilgili linkler:
www.benscookies.com
http://en.wikipedia.org/wiki/Ben's_Cookies

* Fotograflarin arasinda gorunce unutmadan hemen yazmak istedim. Semra Sultan mutfagindan devam edecegiz tam gaz:)

2 comments:

Anonymous said...

olmaz burcukum! rejimdeyiz :)

Burcuk said...

rejim falan dinlemez bunlar Rahsan ben sana soyliyim:)