Monday, April 09, 2007

Labada zilbit kaldirak hodan salut vb vb

Sizin sadece bir isminiz mi var? Her yerde sizi ayni isimle mi cagiriyorlar? Aaaa ne kadar demode! Bakin gorun bu dag yamaclarinda golge yerlerde yetisebilen pek bir sirin Ereglimizin sevgili otu degisik koylerde degisik isimlerle aniliyor:) Aslinda pazarda daha cok hodan ismi altinda kokleri satiliyor ama yapraklari da toplanip pisirilebilecek guzellikte.)

Yapraklar ozenle toplaniyor, yikaniyor, dograniyor. Sogan, sarmisak, havuc, pirasa, biber ve bilimum baharat konuluyor icine. Ispanak kavurmasi gibi pisiriliyor.

Son olarak ustune yumurta kiriliyor ve misler gibi suzme yogurtla masalara senlik getiriyor:)

Aslinda kokunden yapilan kavurmada icine sucuk da konuluyor ama yapraklarda ispanak havasi gayet guzel gidiyor:)

Etrafta gorurseniz siz de bir deneyin bence:) Oldukca leziz.)

3 comments:

Anonymous said...

Bana boyle otlu yemekler hep guzel ve saglikli gorunur. Eminim tadi da cok guzeldir. Ellerinize saglik.

Tijen said...

Hele o mavi çiçekleri nasıl güzeldir değil mi? (Labada başka bir ot gerçi ama hodana labada diyenler varsa şaşırmam!)
İyi gezmeler.
Tijen

Burcuk said...

Anonymous, ben de cok seviyorum otlu yemekleri, tadi gercekten guzeldi:)

Tijen abla, bu taraflarda oyle adlandiriliyor ama tam bilemiyorum:) Gecen gun kitabinizi gordum Alkim'da, bir mutlu oldum:)