Monday, April 09, 2007

Pek bir taze bakla of of offf

Fasulyenin binbir cesidini kesfedip de taze baklayi saha disi birakan dis mihraklara gicigim! Aaaa taze baklasiz bahar mi olurmus:)

Baklalar ozenle pazardan secilir, yikanir ayiklanir, annemin tarifiyle klasik zeytinyagli yemek gibi pisirilir. Tek puf noktasi baklalari tencereye ilk attigimizda kapaginin altina havlu pecete koyup hava almadan bir kac dakika pismesini saglamamiz gerekirmis, sararmasi icin. Bir de domatesi/salcasi en son koyulurmus.

Soguduktan sonra ustune dere otu serpilir ve en yakin arkadasi yogurtla bas basa birakilir. Muhtesem otesinin otesi gibi bir sey bu!
Isbu fotografta muhtesem ikili yan yana dedikodu yaparken goruluyor :)

2 comments:

elif said...

bakla her yorede bulunmuyor mesela ben kayseriliyim burda pek alisik degillerdir insanlar baklaya.. ben de ilk kez ispartada yurtta yemistim, pek begenmemistim ama bilen arkadaslar pisirilmesinin onemli oldugunu soylemislerdi, her pisirenin ki gusel olmaz demislerdi.. haklilarmis bakin annenizin de havlu pecete sirri varmis ..

Burcuk said...

Elif, dedigin gibi pisirilmesiyle alakali olabilir. Ben cok severim, bir de uzerine suzme yogurtla sahane olur:) Bir sans daha ver Baklaya:)