Monday, March 20, 2006

Mozarellali Kofte & Sarimsakli Patates

O kadar cok yan yemek yapmisim ki ana yemegin tarifine ancak sira gelebildi:) Bu kivircigimin "Hani ben hic mozarella goremiyorum" diye dalga gectigi koftenin ozelligi icinde:) Tarif gayet kolay yine, Tamasin's Kitchen Bible kitabindan:

Gerekli malzemeler:

1 sogan
2 dis sarimsak
biraz taze maydanoz
500 gr kiyma
tuz, karabiber
1 yumurta
yarim mozarella peyniri
un
zeytinyagi

Domates sosu icin:
1 kucuk sogan
1 buyuk dis sarimsak
domates (dilediginiz miktarda, 7-8 tane kucuk yeterli oluyor)
6 corba kasigi zeytinyagi
taze nane
yarim limon suyu
tuz, karabiber

Sogan, sarimsak ve maydanozu minikcene dogruyoruz (ya da varsa robotton geciriyoruz hepsini bir arada). Kiyma, tuz, karabiber ve yumurtayla karistiriyoruz ve karisimi yoguruyoruz. Bu arada bir kenarda mozarella peynirini kucuk kupler halinde dogruyoruz. Yogurdugumuz kiymayi avucumuzda duzlestirip ortasina bir kup mozarella koyup yuvarliyoruz ve top haline getiriyoruz. Boyle hazirladigimiz kofteleri hafif unlayip bol zeytinyaginda kizartiyoruz.

Sos icinde sogan, sarimsak, domates ve taze naneyi kucukcene dograyip geri kalan malzemeyle karisitiriyoruz ve ocakta pisiriyoruz.

Hazirladigimiz koftelerin uzerine bu sosu koyup servis ediyoruz. Koftelerin yanina ben garnitur olarak sarimsakli patates yaptim, bunun icin de kucuk patateslerden aldim marketten ve bunlari soyduktan sonra buharda pisirdim, sonrasinda az zeytinyaginda 2 dis dogranmis sarmisak ve naneyle kavurdum.

Ispanakli ekmekciklerin oldugu posttaki fotoda tabaklarda kofteleri gorebilirsiniz. Patatesler de gorunmekte:)

Gayet kolay tarifler gercekten:) Ve de cok da leziz:)

1 comment:

Burcu Karadaş said...

işte budur olay..bu tarif benlik olmuş yaw..az önce kıymalı tariften bahsediodum ee yanı pess.bu gün inadına mı özendirion beni:)