Monday, March 20, 2006

Meyveli Dogumgunu Pastasi:)

Bu pasta icin aslinda cok da bir sey yapmadim kabul ediyorum:) Ama yine de kisacik tarif yazayim istedim. Keki hazir aldim, yalniz Turkiye'deki gibi kalin degil burda kekler, daha boyle tart tabani gibi ortasi hafif alcak sekilde. Ben de o yuzden sadece ustunu suslemeye karar verdim. Kremayi "Kedi dilinden pasta olur mu" postundaki klasik 3-5-2 tarifinden yaptim (3 kasik un, 5 kasik seker, 2 bardak sut). Kremayi kekin ustune koymadan once azicik kalmis recelimi sulandirip keki guzelce islattim. Ardindan kremayi koydum ve meyvelerimi yerlestirdim. Cileklerimi taze aldim, seftali ve ananas konserveydi. Uzum suyu icinde saklanan konservelerden, tatlari gayet guzel. Ortadaki bogurtlenin de konservesini almistim ama tadi hosuma gitmeyince cok, sadece ortaya bir tane sus olarak koydum. Meyvelerin en ustte renkleri kararacagindan ustune marketten aldigim toz joleyi suyla pisirip doktum. Sade jole bulamadigim icin rengi kirmizi oldu jolenin, renksiz olsa daha guzel goruntu olurdu ama neyse artik...

Boyle iste:) Bir dogumgununu daha geride biraktik:) Kocaman severekten birbirimizi:)

13 comments:

Mr_Turkish_Delight said...

bu da sayilmaz :-) ,
daha böyle cukulatali falan , agir birseyler olsun :)

saka saka , meyveli falan güzel gider, cok agir da gözükmüyor.Lüp lüp,eline saglik.

TD

TugCe said...

TD senin sorunun var yemeklerle..masus yapiyosun:)
Burcukcum, valla enfes gozukuyor ama ona bakinca aklima gelen bir diger sey kilolar:(

burcyni said...

istediğim tatlı olayına bu şekilde karşılık verdiğine çok sevindim.çatlasın birileri:D

walla çikolatalı olsun istemiştim ama bu da pek bi güzel görünüo.olsa da yesem

hem benim kilo almak gibi bi sorunum var vermek değil:))

Fatih Altay said...

Walla super gozuo bu arada burcyni nin blogda ismini gordum sole bi bakayım dedim bu aralar blog okumaya sarmıs durumdayım aaa bide bakhdim eregli dio hemde Kdz lisinden :) onu gordukten sorada bi selam wermek istedim Londra ya selamlar :)..

Atonica said...

Arkadaşım anlaşamıyoruz galiba..? Pizza diyorum ya pizaaaa! :D
Şaka şaka eline sağlım annemlen gitsin denemelere başlarım ben. :D

Burcuk said...

Mr. TD: Gercekten de cok hafif olmus valla, aynen oyle goturduk butun flat, lup lup:D

Tugce: Tugcecim kilo dedigin nedir ki bugun varrr yarin yokk:)

Burcyni: Yahu kilo alma sorunu nasil oluyor bir aciklar misin bize? yok oyle bi sorun kardesim:) en azindan artik bu devirde yok:) devir kibrit copunden manken devri:)

Fatih: Sana da merhaba:)) Bu bloglarda Eregli'den cok insanlar var ya sasiriyor insan:)

Atonica: Hep ayni hikaye ama bir dene de gorelim sonucu:)))

Herkese yorumlari icin tesekkurlerrr:)

oehbowebn2o said...

merhaba,
Genelde pratik pastaları sevmem çünkü emek verilenler kadar lezzetli olmuyor diye ama bu sefer her ne kadar tadını bilmesemde sizin anlatımlarınızla ve resimlerle bu tatlı enfes görünüyor..Önyargımı kırdığınız için teş. ederim.
Bu arada bazen ben de Londra'ya iş maksadlı gidiyorum, o yüzden eski postlarınızda gördüklerim çok hoşuma gitti ve de size mesaj yazmak istedim.
Elerinize sağlık,

Burcuk said...

Kader, tesekkur ederiz yorumun icin:) Begendigine sevindim:)

Ben de aslinda evde yapilmis kekle olanini daha cok seviyorum tabi ama onu oyle gerekli kalinlikta tutturmak falan zor oluyor:) ondan bu kek tabanini bulunca cok mutlu oldum:)

Atonica said...

Denemediğimi nereden biliyorsun yarın bi poğaça tarifi koyayımda gör benim marifetlerimi. :D

Buna tek üzülen kişi Alıngan Çöreğim olacak çünkü ona yaptıktan sonra WebCamde göstermiştim ve söz verdim yapıcam diye... :D

Fatih Altay said...

Katılıorum Walla sasırmamak elde degil aslında alısık olmak lazım su aralar nereye elımı atsam bi ereglili ile tanısıorum :D

Burcuk said...

dogaldir:) Eregli garip bir yer cidden, istanbulda falan besiktasa cik, adam basi bir tanidikla karsilasirsin. yazlik bir mekana gidersin cok alakasiz, atiyorum kas olsun, yine kesin bir eregliliye duser yolun:)

Burcuk said...

Bu arada Atonica bekliyoruz pogaca tarifini:) hadi bakalim:)))

burcyni said...

atonica::söz verdin ve benim mutasyona uğramam lazım unutmam için.mümkün mü hayır:))

bi de yaptığın çin işkencesini buraya da yazmış.sen yapmıcan yani o çörekten hain dosbağa seni:((

:D

burcuk::versin bakalım tarifi.yapar bu sen bilmezsin:))