Sunday, April 19, 2009

Turklerde Gocebe Kultur

Turklerde gocebe kultur milattan once 4uncu yuzyila dayanir. Bu zamanlarda Anadolu'dan dunyanin dort bir yanina dagilan Turklerin yemek ve yasam savasi cercevesinde goc ettikleri soylenir. Fakat tabi bunun gercek nedeninin ne oldugu hala arastirma konusudur, belki de yeni bir yerler gormek istemislerdir ama bunu kayitlara gecmek zor olmustur. Belki de depresyondaydilar ama farkinda degildiler mesela, kim bilebilir? Zaten farkinda olsalardi da muhtemelen o zamanlar sadece "he" deyip gecilirdi diye tahmin ediyorum, nitekim o vakitler henuz depresyon hirkasinin "cool" olmadigi zamanlardi.

Neyse, ne diyorduk, iste belki de depresyondaydilar, belki de yemekleri bitmisti, belki de iclerinden bazilari "icimde garip bir duygu git, git, git buralardan diyor" gibi hissediyordu, belki de o zamanlarin kotu adamlari peslerindeydi, belki de adam/kadin "significant other"a darilmisti, "artik donmeyecegim!" demisti. Ama iste baslamisti bir kere, durdurulamiyordu. Belki de genlerimizde macerasever bir durum vardi, devam etti gitti.

Sonra sonra olay sekil degistirdi ama devam etti iste. Kimileri kendi dogasina aykiri bir sekilde dondu dolasti dogup buyudugu yere geldi, kimisi de dunyanin obur ucuna gidip hala baska yerlerin hayallerini kurmaya devam etti. Bazilari son 9 yildir her 6 ayda bir ev, ve son bir iki senedir de sehir degistirmis mesela. Ama ne yapicaksin ki dogasinda var, gocebe kultur, taa ne zamanlardan geliyor, kolay degil.

Gocebe kulturun yansimalari tabi cikar mi ortaya yakinda? E pek tabi, neden olmasin. Son bir kosusturma ertesinde sinir kuvvetleri de izin verirse yeni yemekler, yeni muzeler, yeni caddeler beni bekler deneyimlenmek icin. Sonra belki yeni bir blog da beni bekler, belki de bu sefer ingilizce olur, hic belli olmaz. Bakalim...Simdilik onumuzdeki 3 maca bakicaz, sonra da konsolosluk kapisina! Eskiden vize mi varmis? Nasil gelisti zannettiniz bu gocebe kultur? Hey gidi gunler...

Haydi siz 25 C gunlerin tadini cikartin, ben de toparlanayim...

Gorusene kadar herkeslere bol gunesli meyvali gunler diliyorum:)

B

* Yazinin cogunun atmasyon oldugunu soylememe gerek yok herhalde?

2 comments:

Süheyl Ünver said...

İngiltere'de kalıcısın olarak algılıyorum bunu?

Burcuk said...

Yahu ben gocebe kultur diyorum sen kalicisin diyorsun Suheyl oluyor mu? :) Yok bu dogasal durumlar beni yormaya basladi hafiften, bi sure sonra kurkcu dukkani beni bekler:)