Thursday, February 15, 2007

Free Kareem Day: 15 Subat

Bloga elimden geldigince politik egilim vermemeye calisiyorum ama bugunun cikis sebebi de bir blog olunca sizlerle paylasmak istedim. Bugun dunyada "Free Kareem Day" ilan edilmis, dunyada 6 sehirde Kareem'in serbest birakilmasi icin protesto yuruyusleri yapilmis, peki Kareem kim ve basina neler gelmis?

Kareem '84 dogumlu senin benim gibi bir blogger, Misir'li ve su anda hapishanede. Hapis gunlerinden once hukuk okuyormus, sonra bir gun kapisina bir gorevli gelmis ve iceriye alinmis. O zamandan beri de ailesi Kareem'den hic bir haber alamiyormus.

Hapishaneye atilmis cunku kendi kisisel blogunda devlet baskanini elestiren, kadinlarin toplumda esit olmasi gerektigini savunan ve dinle alakali bir kac post yazmis. Dusuncelerinden vazgecmesi onerildiginde de dusunce ozgurlugunun olmasi gerektigi konusunda israrci davranmis...

Modern bir cagdayiz diyoruz ya hani, hic inanasim gelmiyor. En son Dink cinayetinden beri tartisiliyor ya hani 62. kurban daha kac tane olacak diye, hic umutlu degilim...Sadece Turkiye degil konu, bir suru ulkede hala devam eden dar gorusluluk sorun. Bize de ters gelen, okudugumuzda "bu kadar kit beyinli olur bir insan" dedigimiz postlar oluyor ama tolere ediyoruz, toleransi ogreniyoruz...ya da umarim ogrenecegiz...

Ben bugun bir gorusmem oldugu icin katilamadim yuruyuse, umarim protestolar ise yarar ve bu konuda genel anlamda ciddi adimlar atilir tum dunyada...

Kareem'le ilgili okumak isterseniz:

LSE-The Beaver
Kareem'in blogu (dogal olarak arapca yazilmis, google'in tercuman servisini kullanabilirsiniz okumak icin)
Protesto icin
Genel olarak Google

2 comments:

ferhat can said...

apolitik olmakla koyun olmak arasında fark var di mi ?

yanlız bir gün benimde arkamdan böyle şeyler yazabilirsiniz. benim de duruşmalarım fln var o derece :D

Burcuk said...

Cok ince bir fark var galiba Ferhatt, tanimlamasi zor:) Apolitigim gibi anlasilmasin da yani blogda bunlari karistirmak istemiyorum...

Senin arkandan da rusvetci doktor davalari mi donecek nedir eheh:))