Friday, September 15, 2006

Ye 14: Spi Spa Mak Mak Makarna Yesek :)

Iste "Ye" serisinin bir digerinde Londoner Foodie'ler karsinizda sevgili okuyucularrrrrr:)))

Efen'm aslinda bugun icin benim aklimda rahmetli babanemin yaptigi usul findikli-sekerli makarna yapmak vardi. Bu eksiyen yuzlerinizle ilgili napsam bilemedim artik, aaaa!!! Bir deneseniz kim bilir ne kadar cok seversiniz, bahcenizden toplanan/taze alinmis kavrulmus findigin tereyagli sekerli makarnayla birlesimi superdir! Demedi demeyin:) Fındıklı tariflere de katilmak istiyorum zaten ne zamandir, bunu bilare bir vakit buldugumda yapacagim.

Emekle yuruyen Peynir Gemisi'nin sahibi Elvanin ev sahipligi yaptigi bu "Ye-14" aktivitesi icin onerdigimiz pek bir leziz makarnamizsa Cekirdekli Spagetti :) Blogun takipcileri artik biliyor cekirdek duskunlugumu, ee makarna da cekirdeksiz olmaz, ben denedim, pek guzel oldu:) Dedim "hemencecik yazayim":)

Ihtiyacimiz olan sey kepekli spagetti (normal de olur tabi ama kepeklinin tadi da gayet hos bence), yarim yagli kasar peyniri, kabak cekirdegi ici, azicik zeytinyagi ve tuz.

Spagettiyi kirmadan pisiriyoruz. Bu arada burda ilgimi ceken bir sey oldu, bilirsiniz biz Turkiye'de makarna pisirirken hep suyun icine bir kac damla yag damlatiriz yapismasin birbirine diye ki damlatmazsaniz gercekten yapisir top top cikar makarnalar, cok feci olur:( Burdaki makarnalar yapismiyor! Cok ilginc, ne alaka oldugunu halen daha cozemedim, koyuyorsunuz spagettiyi kaynayan suya, oohoooo boyle tel tel ohhh:) Cok guzel oluyor:)

Neyse...Sonra bir kenarda yine kasardan kucuk kupler yapmaca oynuyoruz:) Biliyorum siz bunu cok sevdiniz ispanakli omletten, oynayin kardes kardes:))))

Sonra spagettiyi suzuyoruz, yalniz soguk sudan gecirmiyoruz. Bunu yillardir yazar su Italyan kadin, adini unuttum simdi, milliyette yaziyor galiba, "soguk sudan gecirmeyin tadi gidiyor" diye, gercekten oyle. Anti-soguk su spagettimizi suzgecin icinde birakip teflon tavaya azicik zeytinyagi koyuyoruz...Kiziyor bu bir guzel...Sonra icine kabak cekirdegi ici...Cekirdekler azicik kavruldu mu? Tamam, simdi suzgecteki spayi tavaya dokuyoruz...Hafif ateste karistiriyoruz bir guzel...

Son isleme geldik, hazir misiniz? Simdi de bu karisimi soyle bir duzlestirip en uste kucuk kupleri atiyoruz...Bu kupler efen'm boooyle bir eriyor bir eriyor, sonra tekrardan bir karistiriyoruz spayi, cekirdekler kasarlar ooooo :) Bu arada tuz eklemeyi de unutmuyoruz tabi bu karistirma esnasinda:)

Sicak sicak direkt tabaga...Bir catal bir de kasik, rahat rahat yemek icin:)

Afiyetler olsunnnnnnn:)))

Not 1: Sakin simdi "sismanlatcan Burcuk bizi" demeyin:) Azicik pisirin, tadimlik:) Oglen yemegi icin ideal...Hem makarna kilo yapmiyor, test edildi onaylandi:)))

Not 2: Kilo demisken yalniz cok alakasiz da aklima Denizli'deki unlu sekerci geldi...Bilmem bilir misiniz Denizli'nin unlu bir sekerci-helvacisi vardir carsi icinde, coook eskilerden kalma, efen'm bu amcalar super yaparlar her bir seyi, asil muhtesem urunleriyse benim icin irmik helvasidir, vitrine camin onune bir tepecik yaparlar irmikten, boyle sicaktan bugu olur cam, offffffffff ki ne offffffff:))) boyle torbanin icine koyup satarlar, eve dayanmaz, yolda icinden parca parca yersiniz:)))) Simdi gecenin bir yarisi aklima geldi, annekusumun burda olusu ve gitmeden irmik pisirecek olmasi ne buyuk mutluluktur:)))) Ayrica yilbasinda Denizli'de olusum ve bu amcalardan tekrardan kis sogugunda iscacik irmik yeme guzelligi de ayri bir olay:) [bu istah acici oldu ama hosgorunuz, irmige laf yok:)]

Not 3: Tatli irmigin ustune tatsiz bir haber de yine bir hirsizlik vakasi :( Severek takip ettigimiz bir suru yemek blogu sahibinin yazilari izinsiz bir sekilde www.gurme.net sitesinde yayinlanmis, linkler verildigi icin hakli gosterilmeye calisiliyor ama sonuc olarak izin alinmadigi icin yine durum ayni>:( Ne zaman vazgececekler cok merak ediyorum dogrusu! Kiniyorum ben de!!!

14 comments:

ferhat can said...

yemek !! kalori !! susam ve tavuklu da güzel oluyor. ama yapmasnı bilmem, yemesini blirim.

Anonymous said...

valla doğrusu ben o resmi görünce çoooooook acıktım.ben bilmiyorum yapmak.gelirsem sen bana yapsan:DDD???????

vintage biscuit said...

kepeklı makarnayı bende sevıyorummmmmmmmmmmmmmm
ama mantıııııııı krizim hala canlılıgını korumakta

Oğuz said...

:)ben makarna sevmeyenlerdenim. ama inan burcu çok merak ettim şu fındıklı şekerli makarnanı. yapsana bir gün. bu arada, karadenizlisin ok ? gürcü asıllı olabilir misin ? ben öyleyim ve bizimkilerde yemeklerde çok kullanır fındık, ceviz...vs.

Parizyen Ay Lambasi said...

yummy yummy.
kim demis makarna ogrenci yemegidir diye?
makarnayi yemekten saymayanlar utansin.

e hadi buraya gel burcukcum, pisirelim yiyelim biseyler.

Hanife said...

Burcu'cugum merhaba,
Ne zamandir ugrayamiyorum siteye, ne guzel yemekelr var yine, omlet en sevdigim hele de bol otluysa, az kalorili onerilerde iyi fikir,, Hele su findikli makarnaya bittim, keske yapabilseydin, Ben de findikli tarifler denedim makarnada bu sefer, cok da yakisti. Tarifini bekliyorum..

>>>>MUSTAFA<<<< said...

yemek yemek benim en büyük fobimmmm hobimmm herşeyim :))))

sitemede beklerim:))))

İpek Kuscu said...

Çok şekersin Burcu,anlatış tarzına bayıldım makarnada çok güzel .Görüşmek üzere

Burcuk said...

Ooo yine bir suru yorumlar gelmis:)))

Ferhatt, susamla tavuk birlesimi de muhtesemdir gercekten, yapmasini da bilsen ya:)

Anonymous, biz yapmiyor tanimadiklarimiza yemek:)) oncelikle sizi bir kendinizi tanitmaya davet ediyoruz efen'm:)

Vintage, mantinin kalbimizdeki yeri ayri:)

Oguz, evet karadenizliyiz:) bati karadenizdeyiz yillardir ama aslinda koken trabzon, gurcu degil de laz:) yapicam yakinda:)

Fakecim valla ne guzel olur:))

Hakan abicim yaparim aa yapmam mi:) da sen yillardir nasil kacirdin gozden bu irmikciyi:) anneme sordum, adi Sekerci Serifler'mis, caminin arkasindaki yoldamiymis, neymis, oyle bir seyler:) havalar sogusun azicik, hemen git ye:)

Hakan, hemen annekusa ilettim, yarin yapicak, yazicaz:))ben de hic kendim tutturamiyorum:(

Hanifecim, tesekkurler:) yapicam yakinda:) ben de senin pestoluyu cok tuttum:)

Mustafa, benim deee:)))

Miss Cilek:) Tesekkur ederimmmmmm:) Gorusuruzzzz:)

Anonymous said...

ya canım beni nasıl tanımazsınn hani sana mail yolladım o kadar bana msn adresini ver diye...ama tabi sende haklısın nede olsa anonymous diye dolaşıyorum ortalarda hepp

Anonymous said...

ohhh mis mis, sunu ye bunu ye etkinliklerine bayiliyorum zaten ama sen katilinca dahada bayiliyorum canimciim :)

blacklebron said...

oyhh oyhhh yirim seni makarnaaa ((:
karnım da nası aç bilion mu sabahın bikörü pufff :(
ellerine sağlık ;)

Burcuk said...

Berivancim anonymous olunca zor tabi dogal olarak:)))

Rahsancik yiyelim guzellesim:))) mi acaba:)))

Lebron:) Afiyet olsunnn:)

Burcuk said...

Keske benim yazimin elestiri sinirini asmamasi gibi siz de hem suclu hem guclu tavir takinmasaydiniz...

Yazdiklarimda bir yanlis goremiyorum yazinizi okumama ragmen...