Monday, June 12, 2006

I scream, you scream, let's go have an ice-cream:)

Bu baslik biraz yag satarim bal satarimmm tadinda oldu ama cok eglenceli bence:)

Hazir sicaklik 30 dereceye de cikmisken, ortalik senlenmis, herkesin keyfi yerine gelmisken gidelim bir dondurma yiyelim:)

Nereye gidelim? Bence en guzeli Leicester Square'e gidelim, orda bir suru cesit var hem. Haegen Daz var, Ben and Jerry's var, isteyene Wall's (yani Algida) da var ama ben digerleri varken Algida'ya bakmam, nitekim cok kremamsi oluyor, tabi bu noktada Turkiye'de piyasaya sunduklari Maras Usulu'nu istisnai bir urun olarak bir kenara ayiriyorum, ayyyy o muhtesemdir, ona laf yok:)))

Algida'yla ilgili bir ilginc nokta da su ki burda bademli magnum satmiyorlar, neden hala anlayamadim yani, bence magnumlarin en guzeli bademlisidir:) Bir de gecen gun Cartedor'un toblerone aromalisini gordum, onu da cikolata hastalarina duyurmaktan mutluluk duyarim:) Ama neyse dedigim gibi bunlar genelde cok kremamsi, o yuzden bunlari geciyoruz...

Bu Haegen Daz ve Ben and Jerry's bir suru ulkeye yayilmasina ragmen hala Turkiye'ye gelmemis muhtesem ikili. Ben&J Haegen'a gore biraz daha ucuz ama cok az farkediyor yani fiyat nedeniyle degistirdigine degmez. Haegen'in ozellikle cikolatali dondurmalari unlu, bir suru cesit cikolatali dondurma yapiyorlar, acik adresleri sudur e'fenim, giriniz bakiniz:

http://www.haagen-dazs.com/index.jsp

Ben and Jerry's'in de en cok kirazli dondurmasi unlu ama ben gecenlerde elmali pay ve cilekli cheesecake aramolilarindan denedim, olmaz boyle bir sey! Muhtesem:) Simdi elmali payli dondurma mi olur diyorsunuz ama arada agziniza pay parcalari geldiginde kendinizden geciyorsunuz :) Londra'ya gelince yapilcaklar listesine ekleyiniz lutfen! Hemennn:)

http://www.benjerry.co.uk/

Ama simdi sinavlariniz da yaklasmis, oturup ders calismaniz da lazim, hmmm, bu durumda en iyisi bu plani baska bir gune atalim, o zaman odamizda yiyelim:) Evet bu da guzel fikir:)

İngiliz'lerin nane tutkusunun urunu olan After Eight'in dondurmasi cikmis! Evet evet yanlis duymadiniz cikmis!! :) Zira ben cikolatasinin hastasiyimdir, hele kahveyle muhtesem olur, simdi dondurmasi da var yaz aylari icin muhtesemmmm:)



Ben bunu Amerikali bir arkadasimin yemek davetinde tattim ilk kez, boyle kulahta degildi tabi kalabalik oldugumuz icin kaptaydi ki kesinlikle kulahtaki haline tercih ederim cunku en ustune inanilmaz guzel bir cikolata sosu dokmusler.

Neyse, sonra marketlerde bulmaya calistim ama usenip buyuklerine gitmedigimden kucuk marketlerde ancak boyle kulahta olanini buldum, canimiz sag olsun, bu da muhtesem:) Bir de yeni ciktigi icin sanirim promosyon olarak 4'lu paketi 1 pound'a satiyorlar, baya bir ucuz:)

Bu arada tabi kalorisini de yazmak lazim 170 kusur kalori, sanirsam 174 gibi bir seydi, tam hatirlayamadim. Bence fena degil, izin verdim yenilebilir:)


Ama derseniz ki "174 kalori ne demek Burcuk yani yaz da geliyor simdi cikcikcik" o zaman size Tesco'nun fruit lolly.lerini tavsiye ediyorum:)

Bunlar minicik miniminnacik disi meyveli buz kapli vanilya aromali dondurmalar. Kutunun icinde 8 tane var, 4 mangolu, 4 de yaz meyveli olmak uzere. Bu yaz meyvesi dedikleri ortaya karisik cilek, bogurtlen vb oluyor ki normalde ben bunu tercih etmeme ragmen bunlarda mangolu olan daha cok hosuma gitti.



Bunlarin en sevdigim yani bana Buzzy'i hatirlatmalari, hani Algida'nin disi cilekli buz kapli vanilyali dondurmasi:) Simdi hala var mi bilmiyorum ama cocuklugumun favori dondurmalarindan biriydi bariz:)






Bir diger dusuk kalorili guzel dondurma da Tesco'nun Raspberry Sorbet'si. Onun da tadi cok guzeldi gercekten yumm yumm yummmm:))) Hem de fiyati da cok uygun...Bunun bir de mangolusu vardi, bir dahaki sefere onu deneyeyim artik.)

Herkese serin gunlerrrrrrrrr:)

Edit Not: Bu sabah ogrendim ki bu yeni acilan Kanyon alisveris merkezine Haegen Daz acilmis, denemek isteyenlere duyurulur...Nitekim cok pahaliymis, bastan soyleyeyim....

18 comments:

Berceste said...

Eh bu kadar cok dondurma denemissin ya takdir ettim, benim 4 senede denediklerimi katlar :)

Benim favorilerimden biri Bounty'nin mangolusu.

Arkadaslar da Clotted Cream iceren dondurmalari methettiler, sirada o var denenecek :)

Piknige geldin mi? Karsilasamadik??

Sevgiler
Dilek

Huzunbazz said...

Walla bomba okurken agzım sulanmadı desem yalan olur ahh ulan yokhkı bızde neyse bende ozaman sole nısbet yapayım ahhh ahh maras dondurması wardır kı yemezsın yanında yatarsın :P yokhdur sımdı oralarda tuhh :P

ferhat can said...

onu bunu geçelim. türkiye - istanbul - bostancı - yaşar usta. dondurma budur. :) bir gün gelirseniz zevkle tanıştırırım bu mükemmel lezzetle. ingilterede anlatırsınız ondan sonra :)

aqua / ~~denizbahcesi~~ said...

bayılırım dondurmaya ;P

Burcuk said...

selamlarrr:)

Dilek, bir onceki yorumda yazmistim da denk gelmemis sana:) evet geldim ben de piknige ama ne kalabalikti yahuuu:) bir de cok uzun da kalamadim ondan karsilasamadik sanirsam, ama cok hostu tesekkur ederim haber verdigin icin:)

bu senin yazdigin dondurmalari denememistim ben, hemen ekleyeyim denenecekler listeme:) clotted cream nedir? ilk defa duyuyorum

Fatih, ya burdakiler de guzel ama turkiyedekileri de cok severim ben, mesela ereglide yillarin yaylasi samdani vardir di mi ama.)

Ferhatt, bu bostancidakini bilmiyorum ben ama modadaki Ali Usta'nin hastasiyim, hele bir bademli dondurmasi var boyle parca parca kavrulmus bademler geliyor agzina, ooofff superr:)) Bostanci'dakini de bir deneyeyim ama nerde kaliyor tam olarak?

Aqua, ben de ben deeee:) (hic caktirmiyorum di mi:))

Berceste said...

Kacirmisim yorumda yazdigini :(

Clotted cream sanirim bizim kaymak olsa gerek, denemedim o yuzden bilmiyorum, guneyde Devon taraflarinda meshur diye duymuslugum var, detayli bir internet taramasi ile bakmak lazim !

E-mail adresini bilsem de sana dogrudan yazsam pek iyi olacak :(

Sen Sofra yemeklerine yetistin mi esas ondan haber ver :)

Sevgiler
Dilek

Burcuk said...

Dilek gunaydin:)

benim e-mail adresim: beyazay@gmail.com

O yemek isi cok komikti, ablama dalgasina takiliyordum simdi Sofra da sponsor bir kofte ekmek degitirlar artik diye, sonra bir baktim aaaaa sarmalar humuslar sok oldum:) zira gec kaldigim icin alamadim ben:( sira cok uzundu baktim yemekler de az kalmis, bana sira gelinceye kadar nasilsa kalmaz diye hic girmedim...ama birinin tabagindan bir sarma goturdum, offf cok guzeldi cok:)

ycurl said...

Haegen Daz'in bademli magnuma benzeyen bir dondurmasi var ama oyle boyle degil. Disindaki cikolatasi cok guzel. 3lu paketi 2.5$ satiyorlar burada. Turkiye'de maras dondurmasi varken de haegen'in yuzune bakmam.

Tugc said...

After eight in dondurmasini hic yemedim ama cikolataya bayilirim..bir de, ben magnum bademlinin ustune tanimam!
Haagens Danz Turkiye'ye de geldi galiba bu yaz..

Burcuk said...

Ycurl, ben o magnuma benzeyeni gormedim hic buralarda bir bakayim.)

Tugce, evet gelmis Kanyon'a duydum:) bakalim tutcak mi.)

Huzunbazz said...

Walla yayla ıle samdan cocuklugumuzun dondurma uretıcılerı ama ısde kendılerını bulundukları dukkanlara kapadılar kaldılar sımdılerde geldınmı bılmem ama bı mado acıldı onların tadını werırmı bılmem ama dondurma satıslarını kapdı sanırım :D

vintage biscuit said...

BEYAZZZ MAGNUMMMMMMM
BUNLAR ISLEMIYO BANA
BEYAZ CUKULATA BOGAZIMI YAKSIN ISTIYORUM BENNNNN
HEP KIZGIN KUMLARRR
VE SERIN SULARRRRRRRRR
IMDATTTTTTTTTTTTT:)

B said...

mmmh, ne yazikki after eight dondurma almanya da yok..
damak zevki ulkelere gore degistigi icin nestle ve algida farkli urunleri suruyorlar piyasaya:

Fransa bitter cikolata agirliklidir
isvicre sutlu cikolata
almanya meyveli cikolatali tatlari sever..
ve bu istatistikler sonucu biz burada after eight yiyemeyiz
: (
haksizlik...
Basak

PS. Kardesim Burcu ya soylemeliyim belki TR de vardir...

Burcuk said...

Fatih, mado'nun tabi unu var ama yay;a ve samdanin da yillardir yerlesmis musteri kitlesi var, herhalde bir zarar gormezler azicik rekabetten .)

Vintage, hosgeldin yahuu:) beyaz magnum sevmiyorum ki ben asiri tatli geliyor, illa ki bademli.)

Basak, cok sasirdim yaa aaa siz de mi basak-burcu :) bir yerlerde gorursen denemeni siddetle tavsiye ediyorum, cok sahane kendisi:)

Anonymous said...

Evet, isin tuhafi biz de kardesimi bazen Burcuk diye cagiririz : )

Simdilik minik after eight pastilleri var metalik kutularda, onlarla yetinecegim..

Sayfanizi listeme ekledim. Artik sizi okumaya basliyorum. O zaman merhaba: )

Hamburg dan sevgiler,
Basak

Burcuk said...

Basak merhaba tekrardan:) Mutlu oluruz:)))

ferhat can said...

bayadır blogger aleminden uzaktayım. yeni cvp yazıyorum.

fikirin olsun diye söyliyeyim ali usta bu dondurmayı yese hırsından ağlar.

bostancı - minubüs caddesi - türk petrol benzicisinin karşısındaki sokakda fırın var. fırının önü yaşar usta.

denenecek tadlar : kayısı, kavun, muz, çilek, şeftali de çıktı çıkar.

incir çıkınca incir inanılmaz. güllü vardı bittirdik.

(üstüne türk kahveli (telveli fln) dondurması var)

Burcuk said...

Ferhatt, kesin denemem lazimmmmmm:) gelince bir anadolu yakasina gecmek sart oldu:)

bu minibus caddesi kizilaya dogru cikan yokusun basindaki cadde mi oluyordu, salliyor muyum?