Sunday, April 30, 2006

Midye Sote :)

uuuhhmmm muhtesem bir tarifle geri donuyorum "sevgili blog okuyucularim" ehehe:))) Cok bir komigime gidiyor bazi bloglarda yaziyorlar ya boyle "sevgili blog okuyucularim" diye :))) Guzin abla hepimizin icine islemis, bir kosemize sinmis kalmis sanirsam:))

Saka bir yana ben hala eskisi gibi dogru duzgun upuzun keyifli postlar yazacak rahatlikta degilim, onumuzdeki 2 ayda olabilecekmisim gibi durmuyor, hatta 4 ay mi deseydim, neyse yani eylule kadar diken ustundeyim, saglik olsun:)

Ama yani bugun bu midye soteyi yaptiktan sonra o kadar cok begendim ki dedim "eklemezsem olmaz":) Tarif cok basit, her zamanki usulde, simdi diyorsunuzdur kesin "kiza bak bir tarif ogrenmis sebzeye ete her bir seye ayni seyi uyguluyor" ki haklisiniz da tabi yani eminim bunun bir suru puf noktalari vardir benim bilmedigim ve de hali hazirda yapilanlari cok daha guzellestirecek. Nitekim bu puf noktalar aklimin bir kosesinde ikamet etmeye baslayincaya kadar (ki bu demek oluyor ki anne kusun yanina gidinceye kadar eheh:)) ) bu tarifler boyle olur gider, benden soylemesi:)

Uzun lafin kisasi ihtiyac listemiz soyle:

100 gr kadar midye, 1 havuc, 2 kucuk sogan, 2 dis sarimsak, 2 adet domates, zeytinyagi, tuz, karabiber, kuru feslegen, kuru nane, kirmizi toz biber

Azicik zeytinyagini kizdirdiktan sonra icine kucuk kucuk dogradigimiz sogan ve sarmisagi atiyoruz. Sonra icine dogranmis havucu ekliyoruz ve bunlarin ustune baharatlardan serpistiriyoruz. Dogranmis domatesleri de bunlarin ustune ekleyip bunlarin iyice birbiriyle butunlesmesini bekliyoruz. Bu asamada bu havuclarin falan guzel pismesi onemli cunku midyeler cabuk pistigi icin sonrasinda iyi pismeyebilir midyeyle beraber diye dusunursek. Neyse iste son olarak da iyice yikadigimiz midyelerimizi icine atiyoruz ve de bir guzel karistirip kendi haline birakiyoruz. Yaklasik bir 15-20 dk.da pisiyor ve de afiyetle yiyoruz.

Taze biberiniz varsa onu da katarsaniz guzel olacagindan eminim, zira burdakiler kart kart oldugu icin hic katma geregi duymadim ben.

Afiyet bal seker olsun efenim:)

Not 1: Bu ayiklanmis midyeleri ben marketten hazir aldim, turkiyede dondurulmus olarak satiliyor olabilir, ya da balikcilarda olabilir, ya da tabi ki ilk akla gelmesi gereken yer denizde vardir di mi ama:) dalin cikartin:))) dikkat edin tabi eller kesilmesin:) sonrasinda cikarttiginiz midyeleri buyuk bir kapta haslarsaniz bunlarin agizlari acilir siz de icini temizlersiniz ve de sotelik midyeniz hazir olur:) Hatta boyle yazin cikartip buzluga kucuk paketler halinda atarsaniz deep freeze olarak, sonradan kisin kullanabilirsiniz gonul rahatligiyla...

Aslinda midyenin en guzel hali midye koftesi bence, babam muhtesem yapar, mucver gibi yapiliyor ama garip bir tarifi var ben bilemiyorum, ogrenir ogrenmez onu da bir denerim:)

Not 2: Tarifle alakasiz ama burdan aramiza yeni katilan Jacob'a hosgeldin demek istiyorum:) Welcome to our weird world little Jake:)

Kendisinin iri iri gozleriyle bakan nasil muhtesem bir bebek oldugunu buraya tiklayarak ya da Sevdigimiz Siteler kisminda Jacob's Junction linkine tiklayarak gorebilirsiniz. Tam yemelik, hirt:)

4 comments:

burcyni said...

hoşgelmişin sayın blog yazarı:))

midye sote'yi yine kendime uyarlarsam (ki yaparım biliosun:D)
o zaman midye yerine kuşbaşı et kullanırdım..bi de mantar:))

beşamel soslu biftek olayına mı girsem:D

kısım sen gel hele bu yamaçlara bak ben sana ne yemekler yapcam.hehheehe

karnım açıkmış benimmm..blog okuyucun ruhunu doyurdu karınını doyurmaya gider..:)) kaçtııımmm

Burcuk said...

eheh:) yahu hemen et.e donus yaptin yine Burcyni:) azcik farkli lezzetler kesfetmen lazim .)

Anonymous said...

Cool guestbook, interesting information... Keep it UP
»

ktembel said...

adada cikardigim midyeler buzlukta duruyor. degisik midye yemegi tarifi olarak sizin yazdiginiz midye sote tarifini buldum. zaman ve deme cesareti bulrsam en kisa zamanda deneyecegim. deneyinse gorusumu yazarim. tarif icin tesekkurler...