Monday, April 10, 2006

Mantar

Farkettim ki yemek sitelerinde mantarli tarifler pek yayinlanmiyor. Oysa ki mantar cok da lezzetli bir seydir, vitamin mineral vb yonunu bilemeyecegim ama guzeldir bariz.

Mantarin en guzel kullanim sekli peynirli sarimsakli ic doldurulup firinlanmis hali oluyor bence. Bunun yanisira tabi ispanakli pizzalarin ustune de cok guzel oluyor, denemenizi tavsiye ederim.

Bir de bir yan yemek tarifi var, havuclu tavuklu bir yemegin yanina kremayla yapiliyor, ama onu bir baska posta birakalim.

Ben dun kavurmasini yaptim. Uzun uzadiya yazacak bir sey yok, dogranmis sogan ve sarimsak azcik tuzla zeytinyaginda kavurulur, icine havuclar ve dogranmis domatesler atilir (havuclari da kucuk !?! dograsaymisim hic fena olmazmis) Icıne de en son mantarlar atilir. Arada bir karistirilarak mantar suyunu cekene kadar pisirilir. Kendisi cok su biraktigi icin tekrardan icine su koymaya gerek yok, hatta koymayiniz ! :)

Dun aklima takildi, bu mantarlarin saplari yeniliyor mu? Ben emin olamadigimdan attim ama nedir ki acaba olay?

5 comments:

Burcuk said...

eheh:) Cok tesekkur ederim:) Evet ben fotografliyorum yemekleri, herkes de dalga geciyor "her yedigin de fotograflanir mi" diye ama olsun:)

Makinem Canon Ixus 40, Powershot SD 300. Kendisi annemle babamin mezuniyet hediyesi:) O yuzden pek degerli:)

Tekrar tekrar tesekkurlerrr:)

Tugc said...

Bende nedense bir mantar on yargisi var..Sanki mantarin tadi guzel degilmis gibi gelir kucuklugumden beri, o yuzden agzima bile koymamisimdir..yeni yeni yemeye basliyorum..
bisey isticektim, o mantarin icine peynir ve sarimsak konulan tarifi versen olur mu seker? Eh 4hafta sonra turkiyeye gidince, pisiririm:)

Burcuk said...

Tugce, iyi yapmissin yemeye baslamakla, mantar yenmez mi yahu:)) Denizli'de mantar restoran vardi biz kucukken, mantarin tatlisini bile yapiyordu, hatta annem tarifini alabilir miyiz diye sormustu da milenyumdan once alamazsiniz gibi geyikler olmustu, o kadar kucuktum yani, peh pehhh:)

Neyse, simdi benim bildigim kadariyla soyle yapiliyor canim, mantarlarin saplarini kesiyosun, acik kisimlari sana bakcak sekilde tepsiye diziyosun. Bir kapta rendelenmis kasar peyniri, maydanoz ve ezilmis sarimsak karistiriyosun. Sonra bu mantar kafalarinin icine koyuyosun bu karisimdan. Firina veriyorsun. Kasarlar eriyip ustleri kizarana kadar pisiriyosun. Mantarlar gene su salabilir, dikkat etmek lazim:)

Bu arada ne kadar kalican? Ne guzel yaa gidiyorsun, ben bu tatilde gidemedim:( Iyi eglenceler simdiden:)

Anonymous said...

tabi ki sapı yenir :) cig de yenir..pismis de...

Burcuk said...

tuh bosa gitti bu seferkiler:/

neyse bir dahaki sefere aklimda olsun:) tesekkurler!