Tuesday, August 19, 2008

Finding Neverland

Sevgili Foodie,

Burda havalar cok guzel...Biliyor musun ki ben eskiden butun yazlarimizi beraber gecirdigim cok yakin arkadasima kisin yazdigim her mektubun basinda boyle bir hava durumu ozeti verirdim? Neden bilmiyorum, belki de boyle yillar sonra nese malzemesi olsun diye yapmisimdir...Neyse bu gereksiz ayrintiyi bir kenara birakirsak eger...

Burda havalar dedim ya iste cok guzel. Her gun gunes, boyle diyorum ki bazen bir yaz mevsimi nasil bu kadar guzel gecebilir diyorum. Ne cok sicak ne cok soguk, boyle 25-30 derece civarlarinda oldu butun yaz, hic de beklemiyorduk boyle gelismesini havalarin; sasirdik, mutlu olduk, boyle bir cocuk olduk senin anlayacagin.

Sabahlari ise gitmek icin kalkinca bir huysuz tavuk olmadik mesela. Haftasonlari da sehrin degisik mekanlarini sectik piknik yapmak icin, cocukluktan kalan piknik anilarindan konustuk durduk; mesela bir keresinde cimlere kurumasi icin biraktigim corabi bir turlu bulamamistim da bir bakmistim bir inek agzinda gevis getiriyordu benim minik corabimla...Boyle eglenceli anilardan konustuk hep. Annemle benim eski arabamizin onunde kocaman yaprakla cekilmis fotosunu animsadik, cocukluk fotolarinin evin hangi kosesinde gizlendigini merak ettik falan...Sonra aksamlari nehir kiyisinda yuruyuse ciktik, taa uzaklardan "ne olcak bu memleket hali" muhabbetlerini eksik etmedik, "ne zaman donsek" tartismalari da yaptik hic sonuclanmayan...E tabi adada yasiyoruz ya, 2-3 haftada bir degisik bir plaj kesfettik, nasil guzel yerler var bir gorsen. Boyle ilik tertemiz suda yuzerken kendimizden gectik, dalgiclik ogrenseydik ne guzel olurdu diye dusunduk...vs vs...Oyle gecti gitti bir yaz...

Gecti gitti diyorum da sen de aa daha Agustos'un ortasini yeni gectik cik cik cik diyorsun bana, duyuyorum...Ben de gectigine inanmadim ilk basta ama vitrinlerde sonbahar kiyafetlerini gorunce biraz biraz iskillendim, gercekten yaz bitiyor olabilir mi diye. Sanirim dolabin derinliklerine attigim semsiyeyi de cikartmam gerekecek yine...Neyse bunlari donunce dusunurum artik...

Donunce diyince sen de bir iskillendin biliyorum, nerde yine bu kiz diye. Ben yine Galler'e geldim, iste kurs murs sinav minav durumlari. Sinavlar daha Kasim'da ama hazirliklari basladi...Butun gun kocaman bir dosya konuyu yillardir anlatmanin verdigi rahatlikla, her seyi bildigimizi dusunerek, isik hiziyla anlatan bir hocam var. Hizli oldugu kadar da kaderci kendisi, bir sey sordugun zaman "I'm afraid you just need to learn this way, you won't have the time to ask why in the exam and you won't have the time to calculate this...bloody bla bla...it's just like this, some genious find it and it's the easiest way, accept it..." pisirti cevap veren bir curetkarliga sahip. Bu arada da dusunmenin ne kadar gerekli bir sey oldugundan sayfalar dolusu olay ve aciklamayla bahseden, neden aramayi oven de bir kitabim var, yani basimdan ayiramadigim...Bir de ben varim tabi iste arada boyle bir onu bir bunu dusunup, dusunup dusunup oturan, zamanini bekleyen karakter olarak hikayede.

Neyse sen onu bunu gec de...diyorum ki havalar guzel, yaz guzel, Galler'de bir kurstayim ama olsun. Buranin dogasi nasil guzel bir gorsen! Her gun yuruyuse cikiyorum, kilometrelerce yuruyorum yuruyorum, sehirden uzaklasmanin tadini cikartmaya calisiyorum.

Boyle iste sevgili foodie. Yaz bitmeden sana yazin guzelliklerinden bahsetmek istedim bir postta.da, her gun yemek olmaz ki ama di mi?

Butun bunlari yazarken iste o bahsettigim uzuuun mu uzun kitabin sayfalarindan birinde de sevgili Francisco diyor ki geride kalanlara "Brother, you asked for it" ...

7 comments:

Anonymous said...

sevgili yazar,
yazin icin soylenecek guzel soz cok ama ben sadece akiciligi uzerinde durmak istiyrm. bu yazini okumaya baslamadan once uykusuzluktan gozlerim kapanmak uzereydi ve acaba simdi mi okusam yoksa baska zaman mi diyodum, ama basladigimda bir baktim ki yazi bitmis. niye bu kadar kisa yazdin ki:)
kolay gelsin.

Basak said...

kusum komik olmus yazi. Acinacak halimize gulelim ingiliz havasiyla:) Ama kimse buraya hava icin gelmiyor di mi yani?

Anonymous said...

kesinlikle yaz bitiyor ve bu en cok bu sene koyuyor sanki :(sonbahar güzeldir de, kis hic cekilmez :(

Anonymous said...

Bu süper blog ancak bu kadar sessiz kalabilir. Yapma biraz daha zaman ayırmanı bekliyoruz.

Burcuk said...

Yorumlar icin cok tesekkurler, iyiyim ben keyfim yerinde:) Surekli bir galler/kurs ve kosusturma muhabbeti, ve oldukca rutin bir hayatim var, ondan pek yazmaya elim gitmedi...Firsat bulur bulmaz ilginc bir ordekli yemek yazicam, bir ordek eksikti nitekim blogda:) *

Bu arada Raso'cum dalga geciyorum yazida yahu ne yazi! Ingiltere'ye yaz en son 3 yil once ugradi:) Azimle bekliyoruz her sene ama pek umutlu gozukmuyor durum:) Neyse alisiyoruz git gide n'apalim..

*Bu arada ordek dedim de yine plugoo.dan msjlar almiyim "oo mon dieu ne kadar da bohemsin" tadinda, aman diyim, ordek mi ordek iste...that's it!

Anonymous said...

canim..
ne güzel yazmissin bizi taaa gecmise vede nerelere gotürdün..agzina ve kalemine saglik...
hani bir söz vardir "sevdigini elde edemiyorsan elde ettigini sevmeye calis"..
Basakcik ne güzel yazmis kimse oraya hava icin gitmiyor ..
Amac vede arac..
Amma biz sizler icin geliyoruz ...
Foodie biraz daha fazla zaman ayir..
kolay gelsin
whitemoon

Anonymous said...

canim..
ne güzel yazmissin bizi taaa gecmise vede nerelere gotürdün..agzina ve kalemine saglik...
hani bir söz vardir "sevdigini elde edemiyorsan elde ettigini sevmeye calis"..
Basakcik ne güzel yazmis kimse oraya hava icin gitmiyor ..
Amac vede arac..
Amma biz sizler icin geliyoruz ...
Foodie biraz daha fazla zaman ayir..
kolay gelsin
whitemoon