Saturday, December 23, 2006

Mangolassi


* Bir guzel Cumartesi gunu icin super enerjik sarki:)

Uzun zamandir yazamayinca nereden baslayacagimi sasirdim:) Bir suru sey birikmis, yavas yavas aktarmaya calisacagim...

Haftasonlarinin en guzel yani sabah yapilan uzun kahvaltilar oluyor, nitekim bakin yalniz bir haftasonunda insanin kendi basina bir sey hazirlayasi gelmiyor ama is sevdigin insanlarla bir arada olunca bir anda degisiyor...Annekustan gecti bu ozellik bize, her haftasonu usenmeden kalkip ozel yiyecekler hazirlayan pek tatli bir kustur kendisi:) Biz de kendimizce gelenegi devam ettirmeye calisiyoruz...

Mangolassi de oyle tatli kahvalti gunlerinden birinde ablamin hazirladigi bir guzellikti:) Uzerinden baya zaman gecmesine ragmen tadini hala hatirliyor olmam buraya yazilmasi gerektigine isaret.)
Tarif Rebar Modern Food Cook Book isimli kitaptan alinti...Bu kitabi ablama Brandy ve Rob almisti hediye olarak, leziz ve saglikli tariflerle dolu kendisi...Diger bir suru kitaptan en buyuk farki tariflerin basitligi bence, anlatimlar da cok basit zaten, ingilizler "to the point" diyorlar ya tam o tarzda iste:) "to the taste" diye cevirebiliriz biz bunu:)))

Mangolassi resimlerden de anlayacaginiz gibi bir cesit smoothie, Hint mutfagina ozgu bir icecekmis...Hatta Hindistan'da yapilirken icine azicik gul suyu da koyuyorlarmis, kitapta eger varsa elinizde ekleyin yaziyor...Zira ben gul suyunu yemeklerde hic sevmem, aklima olumlerde yapilan kotu irmik helvalarini getiriyor, cok gereksiz...Irmik'e hakaret ayrica! Lafin ozu, gul suyunuz varsa alin onu tonik olarak kullanin, super yumusak yapar cildinizi, hic pisman kalmazsiniz, hem akliniza kotu anilar da gelmez...oh sahane:)

Gerekli malzemeler:
1 adet lifsiz mango (simdi lifsizini nerden bulacagiz derseniz deneme yanilma yontemini kullanabilirsiniz:))) mesela Ingiltere'dekiler icin ufak ipuclari: Asda'nin normal mangolari hep lifli olur, garip bir sekilde Smartprice mangolari lifsiz olur, ilginc ama daha guzeldir bariz...Tesco'nunkiler de genelde lifli cikiyor, M&S her zamanki kalitesinde super mangolar getiriyor raflarina...Turkiye'de nerelerde satiliyor tam bilmiyorum ama siz arastirir bulursunuz artik...lifli de olsa bir sey olmaz tabi de lifsizi daha guzel oluyor bence:) )
Yarim muz
Yarim misket limonu suyu
1/4 cup yogurt
(bu bizim bildigimiz suzme yogurt, cup da mutfaktaki olcum birimlerinden)
1 tatli kasigi vanilya surubu (ingilterede vanilya bizdeki gibi toz halinde satilmiyor, surup olarak satiliyor...Siz toz kullanabilirsiniz ya da baharatcilardan aldiginiz cubuklarla harikalar yaratabilirsiniz.) )
3 kup buz

Yapiminda tarif edilecek bir sey yok, butun malzemeleri herhangi bir cesit mutfak robotundan geciriyorsunuz, varsa blender kullanin isterseniz, cok daha kolay olur...Sonra da afiyetle iciyorsunuz:) Sabah kahvaltinizda boyle bir ic ferahligi, bir mutluluk bir mutluluk:)))

Herkese mutlu ve guzel bir hafta sonu:)

Not 1: Verilen olcu bir bardak icin verilmis sanirim, o yuzden siz kafaniza gore cogaltin bence, kulak memesinden kivam betimleyen yurdum insanina olcum konusunda guvenim oldukca fazla:)))

Not 2: Bu son fotografi ne yazsam diye dosyalari karistirirken buldum, bahcemizin mamulleri:) Cok sirinler:) Bahar gelse de tekrardan canlansa bahce ya, simdi soguktan butun bitkiler olmus durumda resmen...

Not 3: Bu arada extremetrack'te ne var ne yok diye bakarken hayatimin en komik google aramalarindan birini yakaladim:))) "finding nemonun cevaplari" nasil yani???!!??? :))))

6 comments:

Anonymous said...

ben de benimkiler arasında
"kestane soğuk alır mı?" diye bir querry gördüm geçenlerde. hala şok içersindeyim :)

Nes london-ist said...

ilginc, bugunlerde sut icebilmek adina surekli mangolassi yapip duruyorum, ama dedigim gibi benimki sut ve yogurttan olusan tarif,biraz da bal lezzet versin diye, muz tamam da lime suyu ne alaka ? daha neler ogrenicez du bakalim :)

Burcuk said...

Oguz:))) cok guldum yaa:))) cok yaratici insanlar var:)

Nescim, hani diyorlar ya "crispy taste" diye, sanirim o babta:) dene dene sen de:)))

B5 said...

Hemen deniyorum : )

vinorosso said...

Mantigi hos, guzel olan su; ben de son 1 aydir bu IKEA bardaklari tercih ediyorum.

Bardak tercihine selamlar..

Burcuk said...

B5, umarim begenmissindir:)

Vinorosso, cok guzel yansitiyorlar smoothie'leri:)