Friday, October 06, 2006

Ispanaklı Ekmekler vs vs vs :)

Gordugunuz uzere yazdigim gibi cok duzenli bir insan olup 2 gunde bir yeni bir seyler yaziyorum bloga:) bu duzenle nereye kadar artik bilemiyorum:)))

Saka bir yana, baya yogun bir hafta gecirdim. Sali gunu Toni&Guy Academy'e gittik Despina, Met ve ben, saclarimizi kestirdik. Gordugunuz uzere tam bir kus oldum dondum:) Ya ilk basta aslinda cok kesmemisler gibi gelmisti ama sonradan fotolara bakinca ne kadar kestiklerini farkettim, bir yandan iyi oldu kiriklar vs. de yine de insanin ici gidiyor:)

Bu arada bu Toni&Guy Academy super bir yer, Londra'da 5 pound'a bu kadar tarz sac kesen bir yer daha yok. Burda kuafor ucreti sacinizi kesen insanin profosyonelligine gore degisiyor, en acemi olan 30 pound.a kesiyor, sonra artiyor bu fiyat 100-200 vb ucuk sayilara cikan yerleri bile duydum. Boyle bir durum olunca tabi ya boyle akademileri tercih ediyor cogunluk ya da kirk yilda bir sac kestirmeyi:)

Toni&Guy Academy Toni&Guy kuafor salonlari icin insan yetistiren yer. Sacinizi ogrenciler kesiyor ama hocalar surekli baslarinda ve her asamayi dikkatle takip ettikleri icin risk baya az. Bu arada cok bilimsel yaklasiyorlar olaya, gecen sefer gittigimde "surda makasi 19 derece aciyla tutacagim, surdaysa 45" tadinda muhabbetler gecti ogrenciyle hocasi arasinda "ilginc valla" dedim "nolorrr kardesim" :)

Neyse, uzun lafin kisasi cok guzel kesiyorlar, yalniz biraz uzun zaman aliyor, 3-3.5 saat kadar. Bir de onceki haftadan randevu almaniz gerekiyor, numarasi: 00 44 20 78 36 06 06 burda boyama yapmiyorlar, sadece kesim...Bir de son olarak erkeklere de acik oldugunu belirtmekte fayda var:)

Bir de bunlarin sac urunleri var Label-M markasinda, cok guzeller. Ozellikle Leave-in Conditioner benim gibi saclari cabuk kirilanlar icin oneri. Banyodan ciktiktan sonra azicik suruyorsunuz yumusacik yapiyor sacinizi, hem de kirilmalari onluyor. Bir de cok guzel kokuyor:)

Koku demisken Body Shop'un White Musk'tan sonra yeni bir muptela serisi cikti, Neroli Jasmin adi. Parfumu, losyonu, jeli her bir seyi cikmis. Annekusum burdayken beraber bakmistik deneme urunune (o sirada daha seri cikmamisti) bayilmistik kokuya, bugun bir baktim seri cikmis, hemen kaptim bir tane kucuk eau de toilette. Herkeslere tavsiye:)

Tabi durduk yere yapmadim bu alisverisi:) Londra'da kazandigim ilk parayi harcadim azicik, mutluyum gururluyum:) Yok tahmin ettiginiz gibi kalici bir ise baslamadim henuz ama donemsel bir proje vardi bir ekonomi danismanlik sirketinin yuruttugu, onlara Turkiye'yle baglantilarinda yardimci oldum. Bu arada Turkiye'den degisik insanlarla bir suru telefon gorusmesi yapma sansim oldu, her seferinde kocaman gulucukler yerlesti suratima:) Ozellikle "Burcu yavrum Londra'da havalar nasil" diye soran sevgili Leyla Hanim'a yagmurlu firtinali bir gunde bana mutluluk verdigi icin tesekkur ediyorum:)

Bunun disinda degisen hicbir seycik yok, bati cephesi bu vaziyette sevgili Foodie okuyuculari:)

Bu arada uzun zamandir ispanakli tarif verememistim, ozlemissinizdir dedim. Aksam ne yiyecegime karar veremeyince bir seyler uydurmaya karar verdim ve eldeki malzemelerden ispanakli ekmek cikti ortaya:) Guzel olunca paylasayim istedim.

Kepekli bir dilim ekmegin uzerine azicik margarin suruyorsunuz. Ben Flora kullandim, su kalbe faydali oldugu iddia edilenden. Ne kadar dogru bilemiyorum tabi:)

Neyse, zaten azicik suruyorsunuz. Sonra ustune azicik tuz, karabiber ve nane. Bunun ustune dogradiginiz ispanaklar ve en uste de yarim yagli kasar.

Fırına veriyorsunuz bir 5 dk.cik 200 derecede, sonrasinda afiyetle goturuyorsunuz. Gayet hafif ve leziz oldu, ozellikle nane cok guzel koku vermis. Pek de kolay:) Deneyiniz...

Herkese guzel haftasonlari ve haftalar diliyorum, ne zaman yazarim bir daha bilemiyorum...Gorucez:)

26 comments:

Berceste said...

Yeni işinin seni kalıcı işine doğru en hızlı adımlarla götürmesi dileği ile...

Bu verdiğin bilgiler pek iyi oldu. Buradaki uçuk kaçık fiyatları ve dee nasıl kesecekleri belli değil korkusu ile her seferinde Türkiye'ye gidişi beklemek zorunda kalıyordum. Hakikaten amme hizmeti yapmış oldun Burcukcuğum. Sağolasın, varolasın !

Anonymous said...

bızım buradakıler ordovra nıtelıgınde ve dısının kovugunda kalacak kadar hafıf tarıfler verıyorsun .. turkyemek alıkanlıklarına uymuyor ama hafıf yıyecek sevenler ıcın guzel olur tahmınım , peynırın gırdıgı hersey guzeldır canım .. bızım gıbı peynırveyogurt sevenler ıcın ayrı tabıı kı ..

Burcuk said...

Dilekcim ne demek:)

Kalamaki hanim, ramazan geldi istahlar acildi mi gene:D kuzum aksamlari oyle hafif yemek lazim ki sonra kilo almayasin.) operim kocaman:)

Anonymous said...

saclar harika olmus ya da bi insan kendi resmini pukatarmi küsel ceker! cok güzel cikmissin ;)
ben o ispanakli ekmeen üstündeki kasarlarini didikleyip biraksam olarmi :)

vintage biscuit said...

fotograf muthis!!

Nes london-ist said...

ispanak yemeyi birak da whitecross street food festivaline kos bakiym.6-7-8 oct,10.30-5.30 pm.Optum.

Anonymous said...

Fotoda çok muzip gülmüşsün,çok tatlı ;)

Anonymous said...

Anlamadığım şey yurt dışında saç kesmi neden bu kadar pahalı, ya da acaba bizde mi ucuz bilemiyorum. Neyse...
Ayrıca ıspanaklı terifte güzele benziyor. bi ara deneyeceğim...
:]

Anonymous said...

Ispanaklar tazemi kullanilacaktı yoksa ben yanlismi anladim? (tadı acıydı yaa)

Anonymous said...

ya sen buraya hep böyle kendi resmini koy.olur mu???biraz yüzümüz gönlümüz açılsın burcuk yaaa...

Anonymous said...

Oh oh oh, ağzım sulandı. Ben yakında Londra'ya geldiğimde, bana şöyle bir ıspanaklı şeysinden yedirirsin artık... :)

Bu ara, ilk resim çok süper ;)

Ozgur Gercek said...

Toni&Guy Academy buraya da acilsin :))) saclar super, ispanakli ekmek super, ee daha nolsun, bi dahaki post'a kadar idare eder:)))

Burcuk said...

Hakan abi, bunu olumlu algilasam olumsuz mu eheh:) kafa mi buluyorsun yahu:)))

Rahsan, tesekkurler:) ya ne zaman veggie sevdircez biz sana? :)

Vintage, tesekkurler:)

Nes, sen ordan daha mi iyi takip ediyorsun yoksa buralarda misin:) benim hic haberim olmamis ya:/

Hakan, cok kusura baktim, cok kizdim aaa :))) ahah:))) yahu niye kusura bakim, herkes ne istiyorsa yazsin.)

Gatita, tesekkurler.)

Manyak, e bilim sanat adamlar aciyla is goruyorlar diyorum:)) burda zaten her sey cok pahali oldugu icin yadirgamiyorum artik ben..

webde... evet ispanaklar taze kullaniliyor, ben cogu zaman taze veya buharda pismis olarak kullaniyorum ispanagi..yalniz taze kullanirken kucuk yaprakli "baby spinach" diye adlandirilanini kullanmak lazim, belki buyuklerinden kullandiysan ondan aci olmustur diye dusundum..

Berivan, o zaman foodie olur mu buralari:)

Mustafa:)

Oktay Ahmed, tesekkurler:)

Chidoscum sana da tesekkurler:)

Burcuk said...

Hakan, oruc basina vurdu galiba, ne dedim ben yaa???

Kizmadigimi, herkesin istedigini yazabilecegini yazmistim, bir daha bir oku istersen:)

Sakin sakin:)

Parizyen Ay Lambasi said...

canim saclarini cok begendim.
sandigin gibi kisacik olmamis merak etme.

bi de bu arada:
ispanak yemem, yemicem.
naaparsan yap, brain wash uygulayamayacaksin ustumde, my friend.

operim.
yakinda londra usulu kabak cekirdegi yemege gelecegimizi bildireyim bi de.

Anonymous said...

Burcucummmm:) ay ozlemisim ohhh :)
içi dışı çin yemeği- spring rolls ve noodle olmus birine bu bahsedilenler pek iyi geldi ama en cokkkkkk bu fotografına bayıldımmmm :)

ay ozlemisim ozlemisimmmmmm :)

hayvanatbahcesi said...

"kırıklara ölüm" tamam ama, bööle de güzelim saçlar kısalıo, iki ucu şeyli değnek üf...

Burcuk said...

Fake, sen gel ben uygulayacagim bir saat ben konussam bir saat de popeye izlesen tamam bu is:D

Zeyneeeeeppppppppp, hosgeldin hosgeldinnnnn:))) biz de ozledik valla:)))

Zazoo bey, koku bizde degil mi? uzar, napalim...zamana biraktik...sanki...

Anonymous said...

Ne guzel bir fikir bu bole 5 kurusa sac kesimi! Super faideli bir bilgi! Alnindan opiciiim! ve hatta eger bi ara gider de begenirsem sozzz! gullac yapiciiim Sana! ve cagiricigim yiyicigiz hepp beraber! Ayca, Canary Wharf, London

Burcuk said...

bu sozu bir kenara yazdim Ayca haberin olsun:))))

bu arada canary wharf turkleri diye bir grup var biliyor musun sen? ben icinde degilim de bir arkadasim ilgileniyor grupla, ilgilenirsen bana bir mail ativer olur mu:)

Anonymous said...

Sozum soz, Burcuk! Koca gullac hepimize yeter:) Ama seninde dedigin gibi cok kesiyorlarmis! Ben accik ucundan desem olmaz-mis, bakalim arayacagim haftaya. Tr. ye gittigimde kuaforde vakit harcamak istemiyorum cunki.

O, C.W. Turks dedigini ben de duydum, bir tanidigimin arkadasi seklinde!? :)

Neymis, kimlermis bilmiyorum ama. Bilgilendirirsen sevinirim.
Aycxxx

Burcuk said...

Ayca, koca tepsi falan dedin bak bir istah kabardi yani bilmiyorum:)))

T&G'de kesiyorlar ama sonucta cok ufak ufak kestikleri icin her asamada eger soylersen daha fazla istemiyorum diye hallederler sanirim.

CWTurks bir e-mail grup gibi iste arada bir drinks falan duzenlemek icin:) o bolgede calisan turklere yonelik sanirim, bir arkadasim admin.i grubun ama burda acik yazmiyim e-mailini, sen bana mail at istersen ben yollarim adresi sana .)

Basak said...

Çok çok hoş görünüyorsun fotoğrafta, ben de kestirmeyi düşünüyorum saçlarımı ama nerede ve ne zaman bilmiyorum. Hiiiç ama hiç sevmem berbere gitmeyi, Ankara'da sadece kestirmek için gittiğim bir yer vardı ama İstanbul'da güvenebileceğim bir yer bilmiyorum. Tam bunları düşünürken yazdıklarını görünce güldüm. :) "İstanbul'un 100 Kuaförü" listesi bulup takip etmeye başlarmışım, ahaha. Nasılsa belime kadar uzandılar. Sonlara doğru ne hale gelirim bilmiyorum.
Lafı uzattım! Sevgiler, afiyetler, saçlara sağlıklar...

Burcuk said...

Basak tesekkurler:) 100 lezzet guzel oldu karinlara senlik ama 100 kuaforden supheliyim saclara yazik fon falan:)) Istanbulda iyi berber bulmak cidden zor, biz Yunus'a gitmistik bir kac kez, biraz pahali ama cok hos modeller kesiyor, yalniz tabi her turk kuaforu gibi istediginden kisa kesme potansiyeli var, nitekim onunde uzun sac gorunce direkt aklina kisa sac modelleri geliyor bilinmez niye:)))

Ben arada uclarindan aldirmaya Besiktas'ta Yucel'e gidiyordum, o da fena degildi, ama o da iste cok bir model veremiyor sanki

Zor valla:)

filiztosyali said...

Bu blogda neler oluyor, aslinda bu blog pratik yemekler icin cok uygun, pratik kolay ve tembel isi; ama gosterisli... Sirri nerede? Sirri ben de...
Gezmek ister misiniz duzenli bir blog...
Bir genclik yazarindan dostluk mesaji boyle geldi. Beni Ingiltere acikgazete de okuyabilirsiniz... Ingiltere'de yasayan Turkler icin... Belki blogumu seversiniz dost oluruz...
filizinkalemi.blogspot.com

Kuaför said...

Güzel yemekler