Monday, August 29, 2011

6. Gun

Diyetin 6. gunu azicik aktivite, azicik tembellik, bol bol da hayalle gecti. Simdi benim butun ailem Ege sahilinde kucuk bir kasabada bir araya geldi. Evin icinde yok yok, hatta bir tane de ekstra var bu sene, prenses ilk bayramini kutlayacak :) Seneye konusuyor olacak, "hani benim bayram param" diyecek belki de kim bilir :) Bu saatlerde muhtemelen hepsi yavastan yatma hazirliklarina girmislerdir. Babam kilitleri kontrol etmistir son bir, ablam da prensesin nefes alisini dinlemistir muhtemelen :)

Sabah kalkip hep beraber kocaman bir kahvalti yaparlar. Bayramin en guzel zamani ilk gunku kahvaltidir, herkesin nesesi uzerindedir, kahvaltiliklar muhtesemdir, annem/Senay yengem muhtemelen bir seyler yapmislardir bayram sabahina ozel. Ilk basta borekler kurabiyeler vs cikar ortaya, sonlara dogru tatlilar dokulmeye baslar.

Bu seneki menude sekerpare ve kalburabasti varmis duyduguma gore, iki favori tatli bir arada. Ikisi de birbirinden guzel olur, annem de yengem de tam kivaminda yaparlar tatlilari, ilk seferinde kibar kibar yenir tatlilar, ardindan saatler gectikce parmaklarla dalinir tatli tepsisine :) Eger bayram kis mevsimine denk gelirse de kabak tatlisi yapar annem, ustune de bol ceviz ekilir :) Sonra belki ramazandan arta kalan gullaclar da cikar ortaya, ve de bazen yolda gelirken Bursa'dan alinmis kestane sekerleri.

Cok guzel olur bayramlar bizim evde :) Seneye bayram Agustos ortasina geliyor diye cok mutluyum, ben de gidebilecegim insallah toplu bir bayram gecirebilmek icin :) Finansta calismanin en kotu tarafi bu, ay sonu ay basi izin almak bir olay :/

Neyse yediklerimi de soyleyip kisaca bitireyim bu postu:

- Sabah yine klasik kahvaltimi yaptim, greyfurt ve ekmek seklinde.
- Ardindan uzun bir yuruyus ve de biraz aerobik yaptim.
- Oglen ispanak, taze kereviz, ceviz, domates, ve az kalorili babybell peynirlerinden olusan bir salata yaptim, bir dilim ekmekle beraber yedim.
- Aksam da dunden arta kalan tavuklari pisirdim, yanina da sogan, havuc, biber ve ispanak karisik sote yapip yedim. Greyfurtumu da yedim, tamamim :)

Diyette onerilenler soyleydi:

Breakfast:
Coffee or tea with sugar substitute and a half of a grapefruit and a slice of protein bread
Lunch:
Assorted low fat cheese slices, unlimited amounts of spinach, and a slice of protein bread with coffee or tea
Dinner:
As much broiled fish or shellfish as you like along with unlimited salad, and a slice of protein bread with coffee or tea
Onumuzdeki iki gun is gezisinde olacagim, o yuzden bloga yazamam sanirim. Bu iki gunde olacagim ofisteki kantin felaket :( O yuzden de bugun gidip kendime bir suru kereviz, havuc falan aldim, simdi dograyip buzdolabi paketlerinde goturmeyi dusunuyorum yanimda :) Aksamlari da izgara falan yedim mi diyeti duzgun bir sekilde tamamlarim :)
Persembeye diyetten neler ogrendim ve de sonuclar postu!!! 
Herkese sevdikleriyle beraber cok mutlu bayramlar diliyorum :) 

1 comment:

Basak said...

Kuzucum bayramda soframizda madden olmasan da manen vardin, bol bol seni andik. Melis bayramin 3. gunu elini opucek, bayram mendillerini hazirla:)